16 maj 2011 - Luktar lukten

Jag skippade duschen ikväll, men Lilo däremot, henne gav jag en dusch. Hon har flera dagar i sträck kommit hem svart på de partierna i hennes päls som vanligtvis är vit. Hon är ju väldigt bra på att få ren sig själv så smutset sitter inte kvar särskilt länge, men jag tänkte ändå hjälpa henne på traven. Det var ett bra tag sen hon fick en ordentlig dusch. Katter behöver det ju egentligen inte, men jag kan tycka det är skönt att göra det obland. Få tvättat av det värsta av smutsen samt pälsen som fälls. Dessutom har det krupit fästingar runt hennes nacke en del nu! Om det kröp några löst där nu är det med största sannolikhet numer nedspolade.
Om hon tyckte särskilt mycket om det vågar jag inte yttra mig om. Jag talar inte med katter, tyvärr. Men jag kan nog säga att hon inte hatade det! Då och då kom hon riktigt nära duschmunstycket och liksom strök sig mot strålen. Dock har hon nu spenderat ca. 30 minuter med att tvätta bort vattnet som var kvar i pälsen! Men nu är hon len som aldrig (jo, nångång, men längesen) förr!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0