15 maj 2011 - Till molnen

Jag tycker, som jag med all säkerhet konstaterat miljoner gånger innan, att det är väldigt mysigt att sova när det regnar. Men mitt tycke för regn slutar väl mer eller mindre där. Jag vet ju att det behövs för alla växter och djur etc, men det får väl finnas måtta på sakerna? Vi strävar ju efter en jämnlik värld (eller ja, vi låtsas ju iaf) och då tycker jag det borde gälla allt! Det finns så många ställen i världen som är i mycket större behov av regn än vad vi är, varför kan de inte få det då? Och de har ju så mycket solsken, något som vi lider brist på här. Då kan de väl skicka hit lite sånt? Vi byter, helt enkelt! Ja, tänk om det vore så enkelt....
Jag är i alla fall trött på regn och mörka moln. Helt plötsligt känns det som vi gått tillbaka typ 7 månader (eller fram 5) i tiden. Det är mörkt. Det är blött. Är det vår? Det enda som nu skiljer nu från hösten är att träden faktiskt är gröna och står i blom. Annars både känns och låter det som en vissen höstkväll. Kallt och blött! Fast å andra sidan. Det är ju inte så långt ifrån svenska sommrar alltid heller. Kanske inte är lika kallt, men blött är det ju för det mesta även då! Nej, nu ordbajsar jag bara! Ber om ursäkt. Godnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0