15 maj 2011 - Skitväder och mardrömmar

Julia och jag har varit i stora staden Göteborg idag. Var väl sådär underhållande! Själa besöket var väl trevligt, men resan hem var fruktansvärd! Det regnade redan när vi kom fram, inte mycket, men sådär pissigt så man blir dyblöt efter några få minuter. Fick snabbt springa in i närmsta "barntillbehörsaffär" och köpa ett regnskydd till vagnen. Har ju bara det gamla och det funkar inte på denna. Fanns dock inget som var anpassat till just den här vagnen i den affären men hittade ett som var okej och inte jättedyrt. Funkar tills vidare, så Julia slipper få allt regn över sig! Jag var jäkligt tacksam över mitt val att införskaffa detta när jag gick av bussen i Åsa och påbörjade den ca. 2km promenaden hem, då himlen verkligen öppnade upp sig och vatten öste ner som i en dusch! Julia panikgrät praktiskt taget hela vägen. Tror hon tyckte det var lite läskigt även om hon inte blev blöt. Dessutom var hon nog både trött och hungrig! Jag blev dock blöt. Väldigt blöt!

Hemma åt vi middag och sedan var det bara att lägga Julia. Klockan hade hunnit bli rätt mycket och hon hade bara sovit en gång under dagen. Hon somnade fort vill jag lova! Dock vaknade hon nu för en liten stund sen när i satt och tittade på BB. Hon ville inte riktigt somna om. Hon var lugn så länge jag var i sovrummet men varje gång jag gjorde en anspråkan på att lämna började hon gny. Så jag gav upp och gick och la mig. Misstänker att det är lite mardrömmar som spökar, samt att det är typ regnstorm utanför fönstret. Lika bra att vara hos henne så hon kan slappna av! Dessutom är jag själv helt slut och kan behöva komma i säng jag med. Får ju ändå veta vad som händer på BB imorgon! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0