10 maj 2011 - Trött i hela mig

Jag vet inte vad det är för fel på mig, har blivit så jäkla trött den senaste tiden. Den enda jag egentligen känner för att göra är att ligga på soffan och stirra. Orkar inte ens gå ut i det fina vädret liksom! Då är det illa! Vet inte vad det är. Jag sover ju på nätterna, runt 8 timmar varje natt. Kanske är vädret? Skyller alltid på vädret ^^ Kanske är en fas? Oavsett så hoppas jag att det går över snart så jag orkar vara en "bra mamma" igen.

Vi har inte gjort någonting värt idag alls, Julia och jag. Röjt lite på trädgården har jag orkat med. Åt mellis ute på en filt och tagit två korta promenader. Har försökt underhålla henne så gott jag orkat men det är inte så lätt när man är en utmattad morsa till en hyperenergisk flicka. Det går liksom inte ihop! Vi har lekt med hennes "nya" favoritleksak, som egentligen inte alls är ny. Hon fick den på sin födelsedag men har först nu fattat hur rolig hon tycker den är. Den ska lekas med hela dagarna, och jag är så trött på melodierna och sångerna i den att jag ibland måste plocka undan den för att inte förlora förståndet. Men den var rätt dyr så det är ju roligt att hon gillar den och att den kommer till användning! Fick tom byta batterier i den! ^^

Äntligen verkar det som om Julia är på väg att somna! Trodde jag skulle få sitta uppe med henne halva natten för hon verkade så otrött. Men jag var inne och gosade med henne en liten stund och sedan har det varit rätt tyst. Lite gnäll då och då men det tar en liten stund innan hon somnar till. Jag längtar tills hon gör det, för så tänker jag dyka i säng jag med! Imon blir det en tur till Kungsbacka och sedan eventuellt till Göteborg. Får se hur det blir med det.

 Helvete! Nu börjar hon igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0