31 mars 2011 - Lugn

Nu har Julia äntligen somnat. Hon var lite knepig ikväll, men med lite ansträngning kom hon till ro och somnade. Hennes filt var precis färdigtvättad och därav blöt precis när hon skulle gå och lägga sig, och då gick det verkligen inte. Jag fick gå ner och tumla den i några minuter, och det räckte för att den skulle vara, inte torr, men inte blöt. Lite fuktig bara, men det får vara så. Annars får jag aldrig tyst på ungen! :p Jag fick sätta mig med henne och filten på min säng och vagga henne en stund så hon slappnade av, sedan gick det rätt bra och lägga henne. Grät några tårar, men sen blev det tvärtyst!

Lilo sitter alltid utanför altandörren runt 19:30. Precis som hon vet att det är då "det där obehagliga försvinner". Då är hon redo att komma in, äta lite och sedan hålla mig sällskap tills Tessie kommer hem, så jag slipper känna mig så ensam! Älskade, lojala katt! Jag ska aldrig leva utan katt igen! :p


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0