29 mars 2011 - Lång, härlig dag!

Dagen började vid halv 8 - som alltid, typ. Första natten sen vi flyttade ner som Julia sov hela natten + morgonen utan avbrott! Så skönt, för både henne och mig.
När vi vaknat till liv hoppade vi upp och klädde oss, åt lite frukost och promenerade sedan bort till dagis för att spendera några timmar där. Det blev massa lek, både inne och ute, och Julia stormtrivdes. Jag är inte förvånad! "Fröknarna" kallade henne ett "exemplariskt dagisbarn", och jag kan inte annat än hålla med. Hon älskar att vara bland folk, och är så självständig. Hon är inte ett dugg klängig och hon kan lika väl sitta hos någon av de andra vuxna som hos mig. Känns så skönt! Återigen fick jag höra, och se, att jag med största sannorlikhet inte kommer ha några problem med inskolningen!



Efter lunch skulle alla barnen vila, och eftersom det var så fint väder bestämde jag att avsluta dagen där och ta en promenad med Julia. Även om ingen annan direkt såg det på henne, så visste jag att hon var trött. Och mamma vet ju bäst! ;) Jag packade ner henne i vagnen och hade inte kommiy längre än till slutet av kumlabacken när hon somnade. Jag gick ner till "centrum" och strosade runt en liten stund, och sedan till apoteket för att köpa hem nässpray till Jullan, som varit lite täppt i näsan. Sedan gick vi hemåt. Julia vaknade igen strax innan vi var hemma och hade då sovit i ca. 2 timmar. Väl hemma satte jag igång en tvätt (så jäkla skönt att kunna tvätta när man vill!) och sedan körde jag dammsugaren genom huset. Det var fortfarande fint väder, och Tessie ar påväg hem, så jag klädde på mig och Julia igen och gick ut för att vänta in "Moster Tees". Julia passade på att smaka på stenar, men kom fram till att det kanske inte var så aptitretande. Men det var roligt när mamma sprang efter för att peta ut dom! 



När Tessie kom hem blev det matlagning och Julia åt som hon aldrig sett mat förr. Hon la tom upp maten på gaffeln och förde den till munnen helt själv! Så duktig är hon! Efter maten lämnade vi Tessie med disken (hehe...sorry...) och la oss i ett bad som jag hade hällt massa babyolja i. Så himla mysigt var det, och vi blev alldeles hala och Julia halkade runt som en nyfödd ål. Men hon tyckte det var roligt!
Dagen har i alla fall varit härlig, och jag har fått massa nyttig information! Upptäckte också hur bra jag mår här nere. Jag är så lugn inuti och har mycket bättre tålamod! 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0