27 mars 2011 - Time out!

Julia har fått sin första time out idag! Hon sprang runt och var allmänt galen här hemma, skrek och slog på saker och ting. Betedde sig helt enkelt illa! Jag vet ju att hon är lite förkyld och att hon blir extra känslig, men det är ju ingen ursäkt! Så jag satte henne mitt på golvet, där hon inte kunde nå någonting och sa åt henne att sitta där. Sedan gick jag och satte mig i soffa och bläddrade lite i en bok. Jag behövde bara titta på henne om hon var påväg upp. Hon satte sig direkt! Var inte jätteglad kanske, men det är ju inte meningen heller. När hon sedan lugnat ner sig sa jag åt henne att komma och ge mig en kram, och det gjorde hon! Sedan lugnade hon ner sig, och nu ligger hon i sängen. Hon sov en kort stund innan, men med tanke på förkylning och nytt hem etc, så tror jag inte att det räckte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0