27 mars 2011 - Jag och Lilo

Julia ville visst inte sova innan. Låg och skrek i sängen, så till slut hämtade jag ner henne och började laga middag. Hon med god aptit och helt själv! Jag kunde i stort sätt fokusera helt på min mat, istället för att langa in i hennes mun. Hon var så duktig, och åt jättemycket! Efter middagen hade jag tänkt att ta en långpromenad, men sen kom ju det där vita som jag ogillar så starkt, så det blev till att planera om. Blev ett bad istället! Julia har ju aldrig innan badat i ett badkar, så jag har länge varit nyfiken på hur hon skulle reagera.

Först, när jag ställde henne i vattnet, började hon gråta. Men sen vande hon sig lite, och stod glatt med ett fast grepp om badkarskanten. Jag tog några bilder, men sedan hoppade jag i bredvid henne. När jag vänder mig om för att stänga av vattnet hör jag ett duns och ett plask och ser att Julia halkat baklänges, slagit huvidet i badkaret och låg sen och bubblade under vattnet. Jag tog snabbt upp henne, och satte henne i mitt knä. Jag tänkte att "nu är det kört. Hon kommer aldrig vilja bada igen". Jag satt och väntade på ett storskrik följt av panikgråt, men inget av det kom. Istället gnuggade hon vattnet i ansiktet och sa "Ooo..". Och sen var det bra!

Hon kröp runt i badkaret, trots att vattnet nästan nådde henne upp till hakan när hon satt ner. Hon fick ett flertal kallsupar, men varje gång hon hamnade under vatten ställde hon sig bara upp och storlog. Jag som trodde hon skulle tycka det var läskigt första gången, men hon verkade älska det! Precis som sin mor :)

Efter badet var det bara på med blöja och pyjamas, insmorning och sen en flaska välling. Hon somnade rätt omedelbart, och då vågade sig kissen äntligen in. Hon går ut på morgonen, när Julia kommit upp och håller sig sedan ute tills hon gått och lagt sig. Nu ligger hon här bredvid mig i soffan och "hänger". Precis som förr i tiden :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0