24 mars 2011 - ...kanske ändå

Tog precis våran vanliga promenad, men Julia gick inte så mycket. Hon verkade trött och lite frånvarande. Jag brukar leka kurragömma med henne på vägen, och hon vet alltid var jag finns, men idag stirrade hon bara rakt fram och nervös och orolig ut. Jag fick ont i hjärtat och klev fram från trädet jag stod bakom! Sedan fick hon "åka mamma" resten av vägen, och hon skrek inte när jag plockade fram nyckel, hon gjorde inte ens en antydan på att hon ville ha den! Hon satt lugnt när jag tog av henne kläderna, och när jag lagt henne i sängen låg hon ner och väntade, utan ett pip, på att jag skulle komma med snuttefilten. Jag hoppas inte hon är på väg att bli sjuk!!

Jag har börjat fundera på om jag ska utnyttja en del av min tvättid ändå! Vill tvätta upp lite byxor och strumpor eftersom varken jag eller Julia har så mycket att välja på nu! I alla fall på byxfronten! Julias är smutsiga för att - ja, Julia är Julia! Och mina är smutsiga av precis samma orsak! Tog på mig ett par rena mysbyxor igår, och det tog ca. 2 min innan hon hade kletat katrinplommonpuré på dem! Jaja, smuts är bra, säger de ju....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0