23 mars 2011 - Nycklar och promenad

Som varje förmiddag tog vi en liten kort promenad runt i området. Vi hade precis kommit utanför dörren när jag träffade en mamma från öppna förskolan med sin son, så vi slog följe med dem en bit. Julia skulle som vanligt gå och bära på nycklarna, vilket jag inte alltid gillar! Hon tappar dem ibland, och jag är livrädd för att hon ska "testa" vad som händer om hon släpper ner dem i en brunn! Hade inte varit roligt. Dessutom blir hon så distraherad av dem att hon glömmer av att gå, så det tar så himla lång tid. Till slut fick jag ta dem ifrån henne, och då blev hon såklart flyförbannad och började slå i gatan. Det verkade dock hjälpa och hon lugnade ner sig och glömde snart av nycklarna - tills vi kom hem igen. När jag tog upp dem för att låsa upp dörren kom illvrålet för att hon inte fick ha dem, och det fortsatte när vi kom in. Men jag hängde upp dem där de ska vara, klädde av henne alla kläder och la henne i sängen. Hon somnade bums! Tröttande att bli så arg! Nu har hon sovit i 1.5 timmar, och jag har hunnit prata en lång stund med både pappa och kusin Johanna i telen! Planerar att åka och hälsa på dem, men nu hade de fått magsjuka i huset, och hon gick och väntade på att det skulle sprida sig till dem alla. En så länge var det bara fästmannen som åkt på det, men det är väl bara en tidsfråga! Jag gav henne lite tips om Elton nu skulle få det. Eftersom det inte var så längesen jag gick igenom det så ligger det ganska fräscht i minnet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0