23 mars 2011 - Lek med barn

Julia och jag tågade iväg till öppna förskolan strax efter 14 för att leka med alla söta barnen där en sista gång innan vi flyttar. Idag var det en perfekt dag för Julia då det var massa barn i hennes ålder där! Hon var dock lugnare än vanligt och sprang inte runt som ett yrväder utan att se sig om. Hon satt till och med relativt lugnt i mitt knä under nästan hela sångstunden! Det var ett par "nya" mammor där också, som jag kom väldigt bra överens med. Så nu känns det nästan tråkigt att flytta på något sätt. Vi har ju börjat skapa oss en liten bekantskapskrets här, och det finns ju massor med mammor med små barn som vi kan leka med och umgås med! Men vi kommer väl träffa fler när Julia börjar på dagis!

När det var färdiglekt önskade oss alla lycka till med flytt osv, och Julia och jag åkte till Kortedala Torg för att handla hem det som vi inte hade hemma till lasange och fruktsallad. Julia var jättetrött och trilskades oerhört mycket hela vägen hem. Slutade med att hon nästan åkte i backen genom fotändan på vagnen. Jag hade inte stoppat i henne i åkpåsen eftersom det kändes för varmt för det. Nu har jag plockat bort den helt och hållet och ska lägga dit pläden och en filt istället. Tycker den är lite besvärlig, åkpåsen. Särskilt när man har ett barn som vägrar sitta stilla, oavsett om man spänner fast henne eller inte! Dessutom är hon ju såpass stor nu att hon inte behöver åka vagnen hela tiden. När hon inte har åkpåsen kan hon ju ha skorna på sig och då blir det så mycket enklare att variera gång med åk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0