18 mars 2011 - Ute och ränner

Pappa ringde strax efter 11 i förmiddags och frågade om jag och Julia ville följa med till båten i Vara och hälsa på de som har båtplatsen. Jag hade inget annat för mig, och det är ju alltid trevligt att komma ifrån lite, så jag bestämde att vi ville det. Jag hade precis duschat när vi bestämde detta, så jag fick klä på mig och laga mat samt plocka fram kläder och packning till Julia på en och samma gång. Tur att man har vant sig vid att ha många bollar i luften!

Det tog drygt en timme att åka det, och Julia satt lugnt och stilla i sin stol och bara glodde ut genom fönstret, trots att jag satt framför henne. Hon brukar bli lite arg och orolig när jag sitter i framsätet och hon där bak, men det gick, som sagt, oväntat bra idag. Hon blev skitglad när vi kom fram och hon fick träffa lite nya människor. Farbrorn kom ut för att öppna ladan där båten står och eftersom det var så mycket bröte överallt valde jag att inte låta henne gå själv. Istället gick vi och tittade på traktorn som stod där. Farbrorn kom och öppnade den för oss, så jag klättrade upp med Julia på armen. Så nu har hon fått provsitta en 30 år gammal traktor!

Sedan gick vi in till Tanta som plockade fram massa fika. Ett stort fat med bullar, kärleksmums och två sortes kakor. Och kaffe plus lite dricka såklart! Vi åt så mycket vi orkade, men det såg nästan ut som om ingen hade rört fatet när vi var klarar! Men gott var det!

När vi var klara släppte pappa av oss på ett ställe där vi gjorde en grej! Kom hem först vid 19 tiden, och då blev det sen middag och sen säng bums för Julia som somnade utan problem. Har varit skönt att komma hemifrån lite, och nästa vecka har vi en del att göra också. Sista veckan här! Skumt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0