15 mars 2011 - I hemmets trygghet

Nu är vi äntligen hemma! Eller ja, vi har varit hemma en timme, men först nu har min rumpa fått närkontakt med soffan och slömood är på. Blev en väldigt sen middag, men Julia hade ätit morots stix och frukt så hon klarade sig. Själv hade jag inte "hunnit" äta något under hela dagen, så jag syndade och köpte med mig McDonalds hem. Det är ju hemskt att det ska vara så gott...! Nu ligger snurpedurpan och sover!

Det gick jättebra hos läkaren idag i alla fall, trots att vi var lite sena - som vanligt! Värsta egenskapen man kan ha, men oavsett hur mycket tid jag har så lyckas jag alltid dra över! Kan ju inte planera allt med Julia, för hon är inte alltid med på noterna. Ibland går allt som på räls och ibland sätter hon sig på tvären för minsta lilla. Men det är väl så det ska vara!
Läkaren tog vår familjehistori till att börja med och frågade om vi har några släktsjukdomar. Vilket vi inte har! Det värsta som finns hos oss är väl allergi/torreksem som min mamma hade och även jag börjat visa tecken på. Men det har ju inget med svullen mage att göra. Hon lyssnade på Julias hjärta, klämde på magen och kände efter om hon var förstoppad. Men det var hon inte! Hon tyckre dock, som jag, att hennes mage är lite svullen så vi fick gå till labbet för att göra sticktest. 3 små prickar fick hon, och jag var imponerad över hur lugn hon var! Det berörde henne inte ett dugg att sköterskan stack hål på henne. Hon var mer fascinerad av sången som kom ur våra munnar!
Sedan fick hon ta ett stick i fingret. Eller två rättare sagt eftersom hon skulle fylla 3 rör och det slutade liksom rinna efter ett tag från det första hålet. Även detta gick jättebra och förutom ett "Åå Åå Åå" sista gången så sa inte Julia ett knyst då heller. Jämnfört med mig, som skrek fram till 15 års ålder, så är ju detta fantastiskt! Om en vecka ungefär får jag veta om det är något, och det de kollar nu är glutenintolerans. Jag hoppas innerligt att det inte är det! Men skulle det vara det så klarar vi det också!

Vi har haft en bra dag idag, jag och min älskade flicka!



"Spegel, spegel på väggen där. Säg vem som vackrast i världen är. - Juuuulia...!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0