9 juni 2011 - Waterwalk

Just när jag var fullt uppe i disk, tvätt och dammsugning fick jag ett sms av Sara där det stod att hon hade ett hål på 2 timmar innan hon började jobba igen, och att hon tänkte åka in till Kungsbacka och köpa present till sin mamma. Hon fyller nämligen år imorgon och jag och Julia har blivit bjudna. Jag och Sara har båda lite knapert med pengar, så vi bestämde oss för att köpa något tillsammans. Dock skulle jag inte hinna ta på mig och Julia och gå ner till bussen på 15 minuter, så vi tyckte vi kunde kolla runt i Åsa. De har ju lite små söta butiker här och där, så det finns säkert något som funkar. Jag fick dammsugit färdigt undervåningen, tog en raggardusch, slängde på Julia en ny blöja och klädde på oss och sedan trotsade regnet - och gick ut! Julia var toklugn hela vägen ner. Hon som brukar sitta och skrika bakom sitt regnskydd! Hon avskyr det. Känner sig säkert instängd. Men idag ar hon som sagt hur lugn som helst. Somnade nästan till och med, men vaknade till när hon hörde och såg Sara.

Vi hittade present till Anna, och köpte även en liten grej till Elsa. Sedan gick Sara tillbaka till sitt jobb och jag tog en sväng till Ica för att köpa hem lite ingredienser till Tessie som hon kommer att behöva imorgon. Vägen hem gick inte riktigt lika smidigt som nervägen, och Julia ville inte alls sitta i sin vagn. Särskilt inte med regnskyddet nerdraget! Jag försökte lägga det så regnet och blåsten inte skulle stå direkt på henne, men hon ändå inte hade det framför sig. Men det gled hela tiden ner, och då kom de ilskna tjuten som ett brev på posten. På tal om post så har min avi fortfarande inte kommit. Undrar om det blivit något fel påvägen eller om det bara är posten som har latat sig och inte skickat ut den än...?
Hur som! Lunch är ätet och Julia sover. Nu är jag på rast! Återkommer när Julia vaknat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0