9 juni 2011 - Roligt!

Jag visade Tessie hur roligt man kan ha med Google förut, och passade på låta Julia lyssna på lite riktigt portugisiskt uttal. Mitt är ju kanske inte det bästa! Dock är det portugisisk portugisiska och inte brasiliansk på google, så det låter ju rätt annorlunda från det som J och hans familj pratar. Men ändå! Julia började bli rätt snabb på att plocka upp ord, och efter jag hade tryckt på "lyssna" och själv härmat hörde jag henne:

"Você e tão feia" = "Du är så jä**a ful"

Just denna mening var inte för hennes skull, men det var det hon snappade upp. Inte ordagrant, såklart, men det lät som hon försökte säga det. Nu gäller det att passa sin mun här! Får skärpa oss med vad vi slänger ur oss, för annars kommer hon få en riktigt ful mun, alldeles för tidigt! Och jag vill ju inte tvingas tvätta hennes mun med tvål redan...^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0