8 juni 2011 - Bad och promenad

Julia fick sig ett välbehövligt bad efter vi hade ätit lunch. Hon var så torr i håret efter allt bad och saltvatten i helgen. Jag tvättade av mig samtidigt, slå två flugor i en smäll liksom ^^ Dock tycker jag inte om att vara så nära Julia utan kläder eftersom hon är så jäkla brun ut! Min bleka kropp ser ju ut som den aldrig sett solen, trots att jag har haft 22 sommrars försprång medan hon är ute i solen i två minuter och kommer in som en peppakaka! Orättvist!



När i var rena och luktade gott klädde vi på oss och tog en promenad ner för att möta Sara. Jag hade ju missat att det var så fint väder idag! Trodde ju det skulle vara som igår, då det såg grått ut i morse. Så jag hade hållit oss inne hela dagen. Först när jag kom utanför dörren påväg ut insåg jag vad jag hade gått miste om. Var ju kanonväder! Fick stanna till nere på skolan och smörja in Julia ordentligt! Sedan gick vi ner till affären då jag behövde köpa bindor och sedan gick vi och satte oss på glasscaféet. Mannen som jobbar där är typ världens snällaste! Behövde inte ens betala för Julias glass med smultron/jordgubb och citronsmak. (Tur det eftersom hon typ bara åt en tredjedel!).







Vi var hemma rätt sent, så det var bara till att ge Julia lite kvällsmat, byta om till nattkläder och sedan ge henne sin välling. Hon somnade bums! Sedan lagade jag och Tessie köttfärslimpa med stuvade makaroner och åt i lugn och ro. Är riktigt skönt att äta middag utan barn ibland. Det blir inte lika kladdigt och man behöver inte ha kontroll över 3000 saker samtidigt! Nu ligger Tessie, som har börjat lida utav illamående, på soffan och gosar med Lilo. Jag ska hänga tvätt och sedan dammsuga. Eventuellt ta disken också. Annars kan jag ju göra det imorgon - den försvinner ju liksom inte!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0