4 juni 2011 - Dag i solen

Idag har vi hållit oss utanför husets väggar för det mesta! Känns ju bara fel att inte göra det när det är så himla härligt väder. Måste ju ta vara på det, vi har ju inte så många sådana dagar här! Efter en rätt sen frukost klädde Julia och jag på oss, vilket tog ca. 1 minut då det inte krävdes särskilt mycket kläder idag! Jag smorde in henne med solkräm och sen tog vi en promenad ner till affärerna för att köpa hem lite till lunch. Jag var så sugen på korv med bröd, och i hade varken det ena eller andra hemma. Julia fick gå rätt mycket själv, så det tog sin lilla tid, men vi hade ju inte bråttom.
Efter lunch sov Julia och jag diskade och dammsög medan Andreas klippte gräset. Sedan satt vi en stund i varsinn ände av soffan och bara slöade. Båda var helt slut! När Julia vaknade blev det full gång igen, dock. Jag blåste upp och fyllde hennes lilla pool och ställde ut den på det nyklippta gräset. Sedan fick hon på sig sina söta badbyxor (+mer solkräm) och sen blev det till att plaska! Hon älskade det! Satt stornöjd i poolen och log från öra till öra.
När hon satt där mindes jag en bild från när jag var runt hennes ålder. Jag sitter i min likadana pool, på samma ställe på gräsmattan. Undrar var den bilden blivit av...?

Hur som, Andreas och jag började sparka boll medan hon satt och lekte i vattnet. Precis som vi gjorde när vi var små. Sedan spelade vi boule då Andreas hittade ett komplett spel halvt slängt inunder altanen. Måste ha legat där i 10 år, men alla bollarna fanns kvar! Ett mirakel! Dock hade hälften av dem gått sönder, men var fortfarande dugliga. På något sätt slutade alla bollekar med vattenkrig, som gick från lite skvätt till att jag slängde allt innehåll i poolen ( - Julia, som hade tagit sig ur) över Andreas! Jag tyckte såklart att detta var extremt underhållande och stod på gräsmattan och sjöng "Andreas har kissat på sig, Andreas har kissat på sig" osv osv...! När vi hade lekt färdigt var vi lagom nergräsade, så Andreas intog duschen på undervåningen och jag tog med mig Julia och la oss i ett bad. Under tiden vi låg där kom Frida, och då bestämde vi oss för att ta en kort promenad ner till havet innan Julia skulle sova. Vi var hemma strax efter 19, och jag nattade henne direkt. Dock höll fåglarna på att föra oväsen precis utanför fönstret så hon kom inte riktigt till ro. Men det tog inte jättelång tid innan hon somnade.

Har massa mysiga bilder från idag, men glömde kameran där nere. Lägger in dem imorgon. Hoppas på fint väder imorgon med (såklart). Då tänkte jag gå till stranden med Jullan, då hon verkade väldigt sugen på att hoppa i havet när vi var där ikväll!

 

Sommaren -10

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0