28 juni 2011 - Bad news, good news..

Okej, de dåliga nyheterna: Gårkvällen var hemskt, mellan ca. 20.30 - 23.00
De bra nyheterna: Det berodde inte på sängen..!

Julia somnade som sagt jättefort och smidigt i sin nya säng. Jag var förberedd på en hysterisk natt, och det fick jag också. Men det var inte pga den nya sängen. Runt 20.30 står solen och skiner rätt in i vårat sovrum, och trots jag har nerdragen rullgardin + ännu en gardin över, så är det praktiskt taget dagsljus i sovrummet. Dessutom blir det typ tropisk hetta. Jag kan inte öppna fönstret heller, då Julia är väldigt lättstörd när hon ska sova. När hon  väl har somnat är det rätt lugnt dock.
Julia var i alla fall klarvaken! Nej, det var hon ju egentligen inte. Men hon ville få mig (och sig själv) att tro det. Hon spärrade upp ögonen och blinkade inte ens. Till slut höll jag på att avlida där inne, så jag öppnade fönstret och tog med mig Julia ner så hon fick svalka av sig. Hon satt uppe i kanske en timma innan jag försökte igen. Hon fick lite mer välling och sedan la jag henne i sängen. Och hon satte igång att skrika! Till slut blev jag irriterad så jag gick därifrån och lät henne skrika själv. Det tog väl ungefär 5 minuter, sedan blev det tyst. Jag tittade färdigt på filmen med Andreas och Tessie. Julia vaknade då och då och grät, men somnade om utan att jag gick dit. Precis innan jag skulle gå upp och lägga mig vaknade hon igen. Då hade det som tur var blivit mörkare, så jag kunde plocka bort filtar osv som hängde över fönstret och sedan öppnade jag det helt. När jag väl hade stoppat om henne och gått och lagt mig själv somnade hon på tre röda. Då satte jag mig bredvid henne och klappade pillade henne i håret en liten stund.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0