8 juli 2011 - Lyser över liten, lyser över stor, över alla som på kullarna bor

Nu ligger min skrutta och sover. Gick farligt lätt att natta henne idag, så natten blir säkert hemsk :p Har varit lite jobbigt i några nätter eftersom det varit så varmt och ljust. Är typ pest eller kolera det där, eftersom Julia gärna vill ha det varmt, svalt och relativt tyst när hon sover (som typ vilken annan människa som helst). Men det är lite svårt att uppfylla alla dessa kriterierna under sommaren. Vi kan inte ha fönstret öppet pga allt som sker på utsidan. Grannungarna leker och tonårspojkarna far runt på sina mopeder. Vilket man kan förvänta sig under sommaren, så det är inget med det. Dock kan jag bli lite irriterad på en pappa som bor i huset bredvid. Om någon av hans barn är hos en kompis på paralellgatan så skriker han hem dem. Tar max 3 minuter att gå dit, men han ska skrika över hela området. Inte klokt...Hur som, vi kan iaf inte ha fönstret öppet. Och även om vi hade kunnat det så hade det inte hjälpt så mycket pga det stora, svarta överkastet som jag fått hänga upp över fönstret. Det blir nämligen tropiskt ljus i rummet när solen går ner - alldeles oranget - och det vaknar Julia av direkt. Så idag blev jag nästan lättad när det regnade!

Trots det har det faktiskt varit jättemånga bra nätter den senaste tiden. Julia kan ha varit lite trögsomnad, men när hon väl somnat har hon sovit ruskigt bra och inte vaknat en endaste gång under hela natten. Det är stort! Vi har nya läggrutiner nu, och de verkar passa henne bättre. Jag har slutat ha henne i knäet på kvällen, så hon dricker sin välling i sängen. Jag köpte också en CD-spelare till henne när vi var i Ullared förra veckan, så jag sätter på en skiva med mysiga låtar på. Sedan sitter jag hos henne en stund och pillar henne i håret och sånt som hon gillar. Brukar gå jättebra! Hon är så stor nu, min lilla tjej!

Nu ska jag äta middag och kolla på film. Är ensam ikväll då Andreas och Tessie är hos några kompisar och äter middag och har det mysigt! På onsdag ska de på ultraljud! Åh, vad jag längtar att få se bilderna :D:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0