31 juli 2011 - Spontanmiddag

Mickan och Mira kom förbi en sväng för att kolla in nya lyan. De kunde dock inte stanna så länge eftersom det vankades middag inom 40 minuter. Ca. Mickan bjöd in oss att äta med dem, och det säger man ju aldrig nej till. Gratis middag + trevligt sällskap. Kan det bli bättre liksom ^^ Får börja bjuda tillbaka nu efter alla gånger de bjudit oss!

Vi stannade där till 19, sen tog vi vägen om Coop eftersom mamman fick en plötslig craving för Ben&Jerry. Har dock alltid cravings för det! Kommer bli farligt för mig att på så nära en affär med så massa gott i. Snart kommer min verkliga självdiciplin och karaktär ge sig till känna! Kommer jag kunna motstå att cykla de knappa 5 min till Coop för att köpa sötsaker...?

Too be continued....


När vi kom hem fick Julia en dusch innan det var dags för henne att sova. Det har varit så kladdigt idag så hon var som en enda stor geleklump hela hon. Hon älskar dessutom att duscha. Nästan mer än att bada! Sedan, när jag skulle stänga hennes fönster och dra ner persiennen, rev jag ner hela den. Hade rätt mycket problem när jag skulle få upp den. Stod och balanserade på den lilla, smala fönsterbrädan (som, tack och lov, var av sten) och knopade ihop det. Himla tur att mina fötter och kropp inte är proportionerliga - fötterna är alldeles för små för min kropp. (Tekniskt sett så borde jag inte kunna gå...). Jag fick till slut upp den i alla fall, fixade välling till Julia och bäddade sedan ner henne. Hon drack sin välling själv medan jag satt bredvid och tittade på. Sedan klappade jag henne lite på huvudet och pillade henne i håret och hon somnade. Bara sådär. Och jag som alltid förväntar mig att allt kommer bli så jobbigt, och så blir det så lätt. Jag tror hon trivs här! :D

Jag kan inte föra över bilder från mobilen till datorn. Vet inte vad som är fel :s Jobbar på det!


Nu ska jag duscha också!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0