27 juli 2011 - Utveckling

Julia har börjat göra sig förstådd genom att använda ord. Det har gått så fort från enbart teckenspråk till teckenspråck och ord. Nu kan hon liksom berätta vad hon vill ha osv. T.ex. om hon vill ha sin napp så säger hon "bobo" och pekar på skålen ovanför sängen där vi brukar förvara napparna. Vill hon att jag ska lyfta upp henne sträcker hon armarna mot mig och säger "bäja" (-bära). Detta säger hon också när vi ska gå i trappan och hon har massa saker med sig (- Filten och Nonno) samtidigt som hon räcker det mot mig.
Och varje gång det händer blir jag alldeles ställd! Jag är inte van vid att min lilla bebis kan uttrycka sig i annat än skrik, gråt och skratt typ. Och teckenspråk. Men hon har ju faktiskt börjat prata, även om det bara är lite.



Älskade skrutt, är detta du??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0