27 juli 2011 - ...och matvägran fortsätter

Julia åt väl ungefär halva sin portion med gröt till frukost. Inte så mycket när man tänker på att hon inte ätit sen lunch igår, bortsett från vällingen innan hon somnade. Det är väl iofs någon slags mat i det med! Jag värmde hennes barnmat som hon inte åt igår, och fiskpinnarna som var kvar till mig som jag tänkte vi skulle ha till lunch. Men Julia ville absolut inte äta sin mat! Min däremot, den kunde hon tänka sig. Och jag tänkte bara att det inte är så konstigt egentligen. Hon tyckr väl helt enkelt bättre om hemmalagad mat än burkmat. Så hon fick mina fiskpinnar så gick jag stekte ett par hamburgare till mig. Under tiden satt Julia och petade i sig lite mat, och när jag sedan kom till bordet med mina hamburgare, då är det ju klart att hon ska ha dem också! Vilket jag inte gick med på. Jag försökte få henne att äta fiskpinnarna, men det ville hon inte, så det var bara till att lägga henne för sin vila. Hon somnade direkt utan en endaste protest och jag ska nu ta en kopp kaffe på maten!



*gammal bild*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0