24 juli 2011 - Kall?

Det borde ju vara omöjligt att vara så här kallt i juli? Det ska ju föreställa sommar och jag har gått runt med flera lager med kläder på mig hela dagen, och ändå frusit. Och då menar jag frusit! Inte bara tyckt att det varit lite kyligt! Har haft gåshud överallt!
Julia somnade iaf utan problem, och har varit helt tyst sen dess. Antar att hon sover bättre när det är kallt. Och vem gör egentligen inte det? Okej, på natten får det gärna lov att vara lite kyligt, men på dagen kan det väl vara lite fint? Perfekt kompromiss? ^^

Det märks att Julia är i full gång att försöka lära sig prata. Hon härmar i stort sätt allt(!) som vi säger. De nyaste orden som kommit är kall, kossa och häst. (Säkert fler, men det är dessa jag kommer på.) Hon har lite svårt med vad som är "kall" dock, men fattar att det har med temperaturskillnad att göra. Hon säger det nämligen till det mesta som är kallt - och varmt. När man försöker förklara det för henne ser man nästan hur hennes hjärnaktivitet axar från 0-100 på 2 sek och hon kämpar med att förstå! Hon har i alla fall stenkoll på att glass är "kall"! ^^

Idag sa hon sin första mening! Två ord. Detta är stort! Vi gick upp för trappan och när man gör det ser man rätt ner i soffan på undervåningen. I denna låg Lilo och sov (vilket vi också sagt till Julia femtioelva ggr då hon ville rycka henne i svansen/öronen). Julia pekade på katten och sa "Lilo sova". Så himla tydligt var det, och jag kände hur den där välbekanta varma vågen av stolthet kom över mig.

Det är min tjej! Hon är så himla duktig!



Jag älskar dig så mycket så det kommer du aldrig förstå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0