19 juli 2011 - Stora staden Mölndal

Julia och jag har varit en tripp i mölndal idag. Är en rätt underskattad plats. Tycker det är mysigt att gå där. Blev inte jättelänge dock, hade ett timmelångt möte, så vi gick bara lite innan och en liten stund efter.
Min lilla pluttunge har varit härlig idag. Har varit avslappnat och glatt typ hela dagen! Det gör allt så mycket lättare när hon inte är så trilsk. Eller när jag orkar ha ett tålamod att ta mig igenom när hon trilskas. Hon har börjat med två nya saker som inte ska uppmuntras: Skrika rakt ut (började efter vi tittade på "Livet på BB" härom dagen. Tror hon härmar mammorna) och bitas. Dock lärde jag mig ganska fort att varje gång jag sa till henne att sluta skrika, så skrek hon mer. Matade henne liksom med vilja att skrika. Så jag ignorerade det. Började titta ut genom fönstret och peka på fåglarna osv. Då blev hon distraherad och, även om det inte upphörde helt, så var det inte lika mycket. Men bitandet kan jag knappast tro att jag bara ska ignorera. Får försöka få henne att förstå att det är fel, men det är inte det lättaste. Lär ju ta ett tag, men det är bara att ligga i! Förr eller senare så fattar hon ju! ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0