17 juli 2011 - Slutet på semestern

Nu har jag ju inte skrivit på länge igen. Sen i torsdags när Julia skulle till Bvc. Hon somnade i alla fall inte under dagen så hon var jättetrött när vi cyklade ner i spöregnet runt halv 4 tiden. Innan dess hade vi varit ute och hoppat i vattenpölar. Julia har ju turen att besitta sin fantastiska vattenavstötande outfit från P&P, men en annan har ju inga regntåliga kläder och var dyngsur i samma stund vi kom utanför dörren. Men det är smällar man får ta!
Vi fick komma in ganska direkt när vi kom fram till Bvc och doktorn började göra sig kompis med Julia innan vi ens kommit innan dörren. Vilket är förståeligt, det är ju det man antar är det bästa. Vara jätteöversnäll och låta barnen pilla på allt man äger, då gillar dom en. Ja kanske! Men barn är inte dumma. De må vara naiva, men inte dumma...! Julia fattade direkt att det var något på G, och blev väldigt misstänksam och satte sig totalt på tvären. Ville inte bli lyssnad på med stetoskopet, och absolut inte få sina öron undersökta! Men efter lite gråt och skrik så gick det, och sen var det bara det värsta kvar...sprutan!
Det värsta med när ens barn ska ta en spruta är ju nästan att man som förälder ska sitta och hålla fast barnet så hårt. Jag känner mig som den elakaste personen i världen när jag lägger armarna om henne och håller fast som om hon vore en tvångsinlagd. Som tur är går det fort! Men Julia var skitarg och ledsen i några minuter. Inte på mig, men på sköterskan som tog sprutan! ^^

Får skriva mer sen, ska äta frukost nu!

1 vecka nu! Wow, duktiga jag! :p


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0