9 januari 2011 - Rensa, vika, plocka, slänga...

Jag har upptäckt en underlig grej med mig. Dagarna efter lite sömn är oftast de dagar jag får mest gjort. Jag vet inte var energin och drivkraften kommer ifrån, men jag vill inte sitta still! Jag fick monterat ihop byrån i morse. Det stod i instruktionerna att det skulle ta 30 min. Eller hur? Jag satt i nära 2 timmar innan den blev som den skulle, men nu står den i alla fall, och full med kläder är den också. Jag bestämde mig för att låta Julia ha 5 av 6 lådor för sina kläder, och jag har en för bara underkläder. Då har jag massa rum i garderoben!
På tal om garderoben, den var ju i fruktansvärd oreda, så jag bestämde mig för att göra något åt saken! Jag bara öppnade dörrarna och slängde ut allt på golvet. Detta är väldigt riskfyllt för mig att göra, då jag ofta tröttnar på att plocka och fixa ungefär halvvägs in i arbetet, och sen ligger allt bara där och jag har tappat lusten. Men jag kan stolt säga att jag faktiskt fixat allt! Kläderna ligger och hänger prydligt där de ska vara och jag har sorterat ut "utväxt" eller "oanvändbart" tillsammans med "skräp" och allt ligger nu i påsar och väntar på att läggas undan/slängas bort. Jag tycker egentligen det är skittråkigt att städa, men på senare tid har jag upptäckt att det är väldigt terapeutiskt! Är jag ledsen, upprörd eller arg hjälper det att köra dammsugaren genom lägenheten, eller att diska. Jag kan ju inte gå in och städa upp röran i mitt huvud, att då kunna göra det någon annanstans, där det syns, är väldigt nyttigt. Ingen gillar ju egentligen att bo i röra och kaos!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0