8 januari 2011 - Sov männska...

Jag är helt slut! Typ så jag har tappat känseln i händerna :/ Jag ser dem på tangentbordet, men det känns inte som om de är där. Asskumt :s
Varför jag inte bara går och lägger mig fattar jag inte! Skulle onekligen behöva en tidig kväll, men jag vill inte! Jag vill orka sitta uppe!!

Jag har funderat lite på nyårslöften, jag planerade att ha några det här året men jag har inte kommit fram till något. Förrän nu!

Det första blir att vara den bästa mamman jag kan! Att vara tålmodig och involverad. Att leka mycket, och hjälpa Julia i sin utveckling från litet barn till...större barn! Att sätta gränser där de behövs, och försöka göra dagarna roliga för henne.
Det andra är att gå ner i vikt, vilket för mig kommer vara skitsvårt! Jag ÄLSKAR godis, coca cola, pizza och all jäkla skitmat man kan tänka sig. Nästan pinsamt att erkänna..Slår du upp "gottegris" i ordlistan så dyker en bild på mig upp. Nästan så illa är det! Men jag måste fixa det där, skaffa bätte vanor. Dels för att jag inte vill bli en såndär lönnfet morsa som inte orkar med någonting. Som sitter på en parkbänk och snaskar sig när barnen leker, istället för att vara en som är med och leker. En som orkar ta fart när barnen gungar. En som orkar ta emot när de åker rutchkana. en som orkar leka kurragömma, jage, spela fotboll..ja en som orkar helt enkelt. Har man kroppen fylld med massa sött och fett så orkar man knappast det där. Så egentligen är inte mitt nyårslöfte att gå ner i vikt, det är att bli allmänt hälsosammare. Klarar jag det så vet jag att kommer ha ork att bli den mamma jag vill vara när Julia blir större. Jag vill att hon ska minnas sin barndom med glädje!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0