7 januari 2011 - Udda fredagsnöjen..?

Jag känner mig verkligen som en urtråkig människa, som sitter hemma och frostar av frysen en fredagskväll. Men det är ju sånt där som kommer när man ska vara "vuxen" och ha eget "hushåll". Har nog aldrig känt mig lika vuxen som jag gör ikväll. När jag frostar av frysen...

Imorgonbitti ska jag åka och storhandla med pappa, och jag tänkte att det var lika bra att få frysen i ordning innan det ska in massa mat i den. Och när passar det bättre, än vid den här årstiden när det nästan är lika kallt ute som i frysen. Det är ju bara att ställa ut maten på balkongen, så slipper man oroa sig för att den ska bli dålig!
Så nu är nästan hela lägenheten ren, måste köpa skurmedel imorgon så jag kan skura golven bara. Bebis ligger och sover och frysen sköter sig själv! Jag hjälpte smältningsprocessen lite på traven genom att sitta med hårfönen i några minuter samtidigt som jag petade med en kniv, och nu hör jag hur det rasar ner. Perfekt! Och klockan är inte ens nio! Jag känner mig...nöjd!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0