20 januari 2011 - BURN

Haha jag glömde berätta om ett litet misstag jag gjorde igår, som kunde ha slutat i katastrof! Jag skulle koka spaghetti. Jag ställde kastrullen med vatten på spisen, precis som vanligt, och satte på plattan. I väntan på att vattnet skulle börja koka gick jag runt i lägenheten och plockade lite. Jag tänkte inte på att det tog väldigt lång tid...inte förrän jag kom in i köket och skulle steka upp köttfärsen. Jag tyckte det luktade väldigt bränt! Snart såg jag att jag hade satt på fel platta, och på den som var varm låg en toarulle som jag lagt ifrån mig i förbifarten, utan att alls tänka mig för! Jag plockade bort den fort som attan, och det var nog i rättan tid! Det rök ordentligt från både plattan och pappret, och luktade vidbränt i hela köket. Jag fick öppna ballkongdörren och vädra ut stanken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0