17 januari 2011 - Måndag

Igår orkade jag inte blogga. Var alldeles för trött efter för många sena nätter och tidiga morgnar. Men dagen var trevlig, vilket det alltid är när vi får träffa släkten lite! Jag, pappa och Julia kom till kyrkan något tidigt, men fick såklart gå in och vänta. Det var bara vi och vaktmästaren där, och han satt och spelade piano medan jag bytte blöja på Julia samt satte på henne sin fina klänning som hon fick i födelsedagspresent. Vi hann precis bli klara när alla kom in, och fick några minuter att prata och presentera oss. Julia ville inte alls vara med mig! När prästen kom in tog hon tag i nappen och slängde den i golvet för att kunna prata med henne. (Resulterade i att morfar fick krypa runt på kyrkgolvet för att hitta den. Ytterst underhållande).

Dopet började med solosång utförd av mina kusiners kusin. Hon satt vid pianot som var placerat precis framför bänken där vi satt och Julia var mycket farsinerad. Hon satt med halvöppen mun och stirrade på sångerskan, samtidigt som hon vaggade fram och tillbaka i takt till musiken. Annie (som döptes) var jätteduktig, och skrattade mest där hon satt i sina faddrars armar, och storasyster Tilde fick hjälpa till med vattnet. När Julia fick syn på Tilde satte hon igång att vinka och gjorde det konstant tills ceremonin var över och hon äntligen fick komma ner på golvet och leka med henne. Sen förföljde hon Tilde, och de två pojkarna som också var där, resten av tiden.
Ska lägga in lite bilder sedan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0