15 januari 2011 - Kvällsdusch!

Jag kom på att jag ska på dop imorgon, och här har jag sprungit runt som en dåre med dammsugaren i näven halva dagen! Luktade ju sådär gott. Jag tänkte att jag kan duscha imorgonbitti, men insåg att det nog kommer bli stressigt ändå. Vet ju hur jag blir när jag ska någonstans - irrar runt som en huvudlös höna, utan att få något direkt gjort - och ska jag då försöka pussla in en dusch (+hårfön) i det så kommer vi inte komma till dopet förräns tårtan är slut! Och den vill vi ju inte missa, varken Julia eller jag. Så jag hoppade in i duschen, och bad till de högre makterna att jag skulle få en lugn sådan, utan att Julia skulle vakna. Dock tvekade jag aningen, eftersom klockan var efter 22, och det då ska vara tyst. Men när jag hörde folket runt omkring tjuta och vråla (påverkade av den magiska såsen) tyckte jag att en liten dusch inte skulle vara någon till besvär - och om det skulle vara det så får de väl stämma mig eller nåt.

Innan jag hoppade in, mätte jag så att värmen var perfekt. Jag vill att det ska vara varmt! Gärna så det sticker lite i huden innan man vänjer sig och att det osar i hela badrummet. När jag haft en kroppsdel en liten stund under vattnet och den är röd när jag tar ut den, då vet jag att det är rätt temp! När jag hade balsamerat håret satt jag för att raka benen, och då hörde jag något. Julia! Så jag fick slita åt mig en handduk, slänga mig ut genom duschen (då det lät som om hon hade ångest, och nog kan ha gråtit en stund utan att jag hört) och in till henne. Hon var alldeles anfådd av gråt, och eftersom jag inte hört henne direkt, så hade hon hetsat upp sig så totalt att hon inte alls kunde somna om igen. Dessutom kurrade hennes mage massor! Jag fick gå ut i köket, fortfarande med ett helvrakat ben och balsamerat hår, och fixa en flaska till henne. Efter den lugnade hon ner sig, och somnade snart om igen. Tack och lov! Jag fick duschat färdigt, och nu sitter jag i soffan och matchar min nystädade lägenhet!




Julia på inte sitt allra bästa humör...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0