15 januari 2011 - Cleanfreak

Det känns som om jag skriver varje dag att jag har städat! Jag måste verkligen verka vara den tråkigaste människan som går på jorden! Det är ju inte så att jag tycker att det är särskilt underhållande att städa. Tvärt om, är det något av det tråkigaste som finns. Men jag mår så bra när det är ordning och reda, och med den motivationen har jag idag städat hela lägenheten. Ingenting jag hade planerat, men när jag letade efter en napp till Julia upptäckte jag hur lortigt det var under soffan. Skulle därför dammsuga i vardagsrummet, eftersom det är där alla befinner sig för det mesta och därför det stället som blir mest skitigt. Men sen insåg jag att sovrummet var ett bombnedslagg, och städade där först. Sedan tog jag vardagsrummet, och sedan tänkte jag att när jag ändå är igång kan jag ju ta resten också. Sagt och gjort! Sängarna nybäddade, alla golv dammsugna och skurade, disken diskad och toaletten luktar citrus. Härligt! Att något så oansträngande (för det är det ju egentligen) kan få en att må så bra!

Julia har ju en tendens - som vilken unge som helst - att alltid vara mitt i smeten. Jämt och ständigt råkar jag knuffa till henne när jag ska någonstans, och hon ramlar ner på rumpan med en duns och ett "Öh". Det blir lite stressigt efter ett tag, att man inte kan röra sig som vanligt. Hon ska praktiskt taget sitta på dammsugaren, trots att hon tycker att den är läskig, bara för att få vara med! Jag skulle dra mattan i köket till sitt rätta ställe, och när jag böjde mig ner kom hon, snabbt som blixten, och satte sig på den. Hur som, för att få henne ur vägen så jag kunde städa utan att ha henne hängandes i byxlinningen plockade jag fram hennes gamla babysits som hon hade när hon var liten. Konstigt nog satt hon lugnare och tystare i den än hon någonsin gjorde när hon var liten. Jag gav henne en mugg med vatten och lite smörgåsrån och hon var hur nöjd som helst. Tog nästan en timma innan hon började uttrycka sitt missnöje!


Julia 3 månader




Julia 1 år


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0