10 januari 2011 - Sömnlösa mysteriet

Jag kan verkligen inte förstå varför jag inte kan sova på kvällarna! Jag är så trött att jag är svimfärdig och känner för att kräkas, men när jag lägger mig i sängen - inget! Det går bara inte. Jag är fortfarande lika trött, men kan inte komma till ro. Har inte haft problem att sova sen jag var liten och hade nattskräck, och var sjukt rädd för att somna samtidigt som jag blev stressad över att jag inte somnade. Men det är inte så nu! Jag är inte rädd och inte stressad. Eller, antagligen är jag sjukt stressad undermedvetet, men jag känner det inte. Kanske är därifrån min yrsel kommer..? Jag fattar inte, jag är skum :s

Julia sov oroligt igårkväll. Vaknade ett flertal gånger och somnade bara om när jag höll i henne. När jag sedan la tillbaka henne i sängen vaknade hon igen. Ändå vaknade hon sådär tidigt igen! Det är ju jäkligt dum tajming att hon ska börja vakna tidigt, just som jag börjar ha problem med att sova på kvällarna! Jaja, det är som det är! Bara att bita ihop och gilla läget. Fast jag alls inte gillar det, egentligen!

Nu går hon här och äter frukost. Jo, går! Hon gillar inte att sitt stilla vid frukost, och eftersom gröten visst var slut (?) så fick hon ostmacka idag. Perfekt "promenadmat". Hon är väldigt generös och vill ge mig sina mackbitar, men jag är för trött för att ens orka vara hungrig! Mår bara illa!!

Jag längtar till våren...!


Kommentarer
Postat av: Magdalena

Provat avslappning?

D brukar jag göra när jag inte kan sova...

Man typ tar en kroppsdel i taget o ser till att den slappnar av (eller man låtsas att man känner att den gör det), typ börja me foten o går sakta upp mot knäet o sen låret. O så fortsätter man så tills man gått igenom hela kroppen...



Kram

2011-01-10 @ 15:52:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0