1 januari 2011 - 1 år

Jag ska aldrig blinka igen! Ungefär så känns det. Att jag blinkade och min lilla snuttebebis förvandlades till ett barn med en personlighet och en (väldigt stark) egen vilja. Det finns ju ingenting som är roligare än att se Julia utvecklas och lära sig nya saker, men det går ju så fort att jag inte riktigt hinner njuta av stunden. Eller, rättare sagt så har jag ju hela året missat att njuta av stunden eftersom jag hela tiden var så nyfiken och spänd på vad som skulle ske där näst.

Nyårslöfte: Ta vara på tiden...!

Det var en väldigt lugn nyår. Vi var hos Andreas och Tessie, och Tessies vänner var där med deras treåriga dotter Freija. Trevligt att träffa dem! Vi åt lite, drack lite, pratade lite och tittade på film, typ. Barnen somnade runt 20 tiden, och vi vuxna tryckte i oss socker för att orka hålla oss vakna till tolvslaget. Vi var alla påväg att kollapsa nån halvtimme innan, men vi lyckades. Fick även upp champangen och kunde titta på fyverkerierna. Julia sov igenom alla smällar utan ett suck, men vaknade några timmar efter. Jag ville inte väcka Freija som låg och sov vägg i vägg, så jag flyttade bara över henne till våran säng. Jaa, vi har ju sovit sådär! Hon är som en sablans ödla! Ålar runt och har sig.

Idag firade vi, såklart, Julia. Hon hade jättekul med Elsa, Mira och alla sötsaker som serverades. Var många som trodde att hon inte skulle somna inatt, men jag sa att det kommer hon visste det. Och jag hade rätt! Hon ligger och sussar jättefint efter två dagars lek. Hade i alla fall jättetrevligt med alla som kom! Det blev en del; Pappa, min morbror Tommie, Eva, Mickan och Mira, Anna, Sara och Elsa och skälvklart var ju jag, Jonny, Andreas och Tessie med också. Julia fick massa fina leksaker som hon lekte med en kort, men intensiv, stund när vi kom hem och innan hon skulle sova.
Jag är väl ungefär lika slut som Julia! Ska kolla klart på Mamma Mia och sen lär det väl bli sängen! Härligt!

Gott nytt år och Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Grattis på födelsedagen lilla Julia!

2011-01-01 @ 23:02:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0