9 februari 2011 - Ren sömn

Jag fick en sån där städrush efter att Julia vaknade och var tvungen att städa köket. Var inte särskilt smutsigt dock, eftersom det bara var några dagarsen jag städade där sist. Men städa är ju alltid bra!
Det har varit lite problem här med vattnet i handfatet i badrummet, det har inte riktigt velat spolats ur utan legat kvar och äcklat sig sjukt länge efter man har lämnat badrummet. Så idag bestämde jag mig för att försöka rensa ut det, trots att jag egentligen inte hade någon aning om hur detta skulle gå till! Jag pillade och pulade lite innan jag hittade en "kork" som man kunde skruva av. Jag gjorde detta och ut kom en stor, svart klump med geggiga, klibbiga äckligheter! Jag tog en kniv och skrapade ut allt som landade på golvet med ett högst motbjudande ljud! Sedan ställde jag skurhinken under och spolade vatten igenom så det blev rent. Nu rinner vattnet fint och snabbt igen, och jag klappade mig själv lite på axeln för jag tyckte jag var så duktig :)

Hur som haver, när jag städat färdigt i köket tog jag och Julia oss en lång härlig dusch. Julia badade dock större delen av tiden, men när det är dags för rengöring får hon komma över till mig i duschen. Hennes hår har blivit helt otroligt lång och om jag masserar hennes huvud litegran blir det alldeles lockigt, överallt! Så himla sött :D

Kommentarer
Postat av: Magdalena

Haha.. Det där me avloppet skulle jag göra en gång.. Det slutade me att det gick sönder o vaktmästarn fick komma o byta ut alltihop.. Hmm.. Stark Magda eller dålig plast, d e frågan... ;)

2011-02-10 @ 16:37:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0