9 februari 2011 - Lek

Jag väckte Julia vid 14 tiden och bytte snabbt på henne för att sedan ta oss till Öppna förskolan. Tar ca. 10 minuter att gå dit, så vi brydde oss inte om spårvagnen. Julia blev tokglad när vi var framme, och sprang in, utan att bry sig om jag var med eller inte Jag blev visad runt av personalen och när jag kom in i lekrummet stod Julia redan och kollade var hon skulle börja. De nästa två timmarna struntade hon fullkomligt i var jag höll hus! Hon var så upptagen av alla barnen, som alla var jämngamla med henne, och alla leksaker som fanns. Jag satt på en madrass och pratade med andra mammor under tiden hon lekte av sig all energi.
När vi hade varit där i ca. 1 timma var det sångstund och alla skulle sitta i en ring på golvet. Julia ville inte sitta stilla, och efter några låtar släppte jag taget och hon ställde sig mitt i ringen och dansade istället. När sångarna var slut sög hon glatt åt sig alla applåder och skrattande ansikten runt omkring sig. Sedan var det fika, men det hade lilla fröken inte alls tid med. Hon drack lite vatten, och sen hittade jag flaskan i ett annat barns mun. Behöver jag säga att hon blev förbannad när vi skulle gå hem?
Jag ska absolut gå tillbaka! Julia hade så jätteroligt, och jag tyckte också det var mysigt. Tyvärr är det stängt nästa vecka eftersom det är sportlov, men veckan därpå igen!

Nu fick jag lägga Nuttan en liten stund. Hon var alldeles slut efter att bara ha sovit en knapp timme under dagen. Tänkte låta henne vila nån halvtimme i alla fall, så hon inte slocknar typ halv sju ikväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0