8 februari 2011 - Playin' around the playground!

Det blev lite oplanerad städning idag. Tyckte att det luktade lite unket i sovrummet, och när jag började gräva under sängen hittade jag en gammal vällingflaska. Gammal välling luktar ungefär lika illa som sur mjölk. Jag drog ut nästan hela sängen i sovrummet för att rengöra golvet. Det tog sin lilla tid och Julia blev ju minst sagt rastlös. Jag tyckte därför att det var en bra idé att passa på att gå ut en liten stund medan golvet torkade. Så jag packade på henne termobyxor, jacka, skor och mössan och sedan bar det av. Vi har ju en liten lekplats precis ute på gården och första anhalten blev gungorna. Dock tyckte Julia inte alls att det var roligt, utan blev mest rädd, så jag lyfte ner henne. Precis då kom en familj gående med deras 2 barn, en pojke i samma ålder som Julia och en flicka som är några år äldre. Julia tyckte det var jätteskoj och gjorde pojken sällskap när han grävde i sanden. Efter en stund kom en annan liten flicka gående. När Julia fick syn på denne for hon upp på fötterna och gick så fort hon kunde fram till flickan och gav henne en kram. Så otroligt sött, men tyvärr hann jag inte fånga just denna stund på bild. Flickorna lekte en liten stund, och jag och den andra mamman stod och pratade litegran. Sedan blev det kallt, och Julias, som inte gillar vantar, händer var alldeles röda, så jag bestämde mig för att det var dags att gå in. Vi hade varit ute i nästan 45 min, så jag tyckte det räckte. När vi kom in började jag med maten, men när det var dags att äta satt Julia nästan och slumrade i stolen. Fick lägga henne, så får hon äta när hon vaknar i stället! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0