8 februari 2011 - Flew by

Den här dagen, likt alla andra, har bara flugit förbi. Blir lite stressad när jag tänker på hur fort allting går. Känner att jag inte riktigt tar vara på tiden...! Men det blir det snart ändring på. Så sent som idag har planer gjorts inom alla områden. Jag hoppas bara att det går som jag vill så jag kan få ordning på mitt liv igen. Ser verkligen fram emot det!

Julia har i alla fall somnat. Trodde inte hon skulle göra det då hon inte alls verkade trött efter vällingen, men jag la henne i sängen och sen dess har det varit tvärtyst. Hon har dock verkat trött enda sen hon vaknade efter att vi varit ute. Hon försökte kanske bara dölja det, som hon gör ibland. Om det är för mig eller henne sjäkv vet jag inte. Men mamma vet allt!

Glömde säga det, tror jag, att hon nu lärt sig att ta sig ner från "Stora sängen" samt soffan helt själv. Det upptäckte jag igår när vi hade busat i sängen och hon tröttnade på det. Vips sa det, så hade hon ålat ner från sängen och sprang in i vardagsrummet. Sedärja! Idag när hon skulle göra det blev hon dock lite för exalterad och gjorde ett jätteskutt så hon studsade ner. Som tur var befann jag mig bara någon meter därifrån och hann slänga mig ner och fånga henne innan hon slog sig. Hon blev väl lite skärrad av min reaktion, men när jag sen brast i skratt av synen gjorde hon detsamma och sen var det bra. Tyvärr hamnade hon i slagsmål med dammsugaren några minuter efter och då hann jag inte fånga upp henne, så hon fick sig en bula på vänstra ögonbrynet och skrek sig blå i några minuter. Dålig eftermiddag.

Jag funderar på att gå bort till öppna förskolan i morgon och låta henne leka av sig litegran med barnen där. Tror hon skulle tycka det var jätteroligt. Jag borde ju ha gjort det för längesen! Jag vet inte vad som har stoppat mig. Har liksom inte fått tummen ur. Antar att det är den där förbaskade bakvämligheten (-latheten, om ni vill) som gjort sig känd igen. *Suck*...

Jag hade tänkt att lägga upp lite bilder från idag, men nu visar det sig att min lilla "föraöver-bilder-till-datorn"-device är försvunnen. Vem kan vara skurken..? Hmm...Jag undrar! Tyvärr sover hon nu, och är ändå för liten för att förstå när jag ber henne plocka fram den från sitt braiga gömställe. Får bestämt gå skallgång, men det blir imorgon! Ikväll har jag ingen alls lust! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0