7 februari 2011 - Regel...

Vad vi sov länge i morse! Första gången jag kollade på klockan var hon 10.17! Jag praktiskt taget flög upp ur sängen och fick panik. Kändes som jag hade sovit bort hela dagen. Det blev en inte så maffig frukost, eftersom jag ville hålla Julia någolunda hungrig då jag inte ville att rutinerna skulle bli helt förstörda. Hon fick lite smörgår och ett dubbelt smörgåsrån. Sedan blev det lunch bara 1.5 timmar efter, och då åt hon med god aptit. Hon somnade till och med direkt efter maten, så vi var tillbaka där jag ville ha oss strax efter 12. Skönt!

När Julia äter macka till frukost brukar jag passa på att kolla min mejl, fb, bloggar osv, men idag gick jag in på Aftonbladet och läste nyheterna först. När jag hade kommit till halva sidan hittade jag en liten "notis" där det stod att barnen kan ta illa vid sig av föräldrarnas mediamissbruk. Jag läste inte artikeln, utan stängde bara tvärt av datorn och har inte rört den på hela dagen efter det. När Julia sov middag ställde jag mig och diskade istället. Så nu har jag en ny regel och den lyder att ingen dator när Julia i vaken. Då ska hon ha min fulla uppmärksamhet! Jag har ju flera timmar på mig att sitta vid datorn när hon har somnat!

Julia har förövrigt varit på värsta myshumöret de tre senaste dagarna. Hon har konstant velat sitta i knät och kramas och mysa, och jag säger ju inte nej till det. Vill min baby gosa med mig, så ska hon få det! Så mycket hon vill. Barn är ju till för att skämmas bort :) Det finns verkligen ingenting bättre i hela vida världen än när Julia lägger sitt huvud på min axel, armarna runt min hals och kramar riktigt, riktigt hårt. Då känner jag mig mer älskad än jag någonsin gjort!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0