5 februari 2011 - Gnällfis

Idag har jag ju inte bloggat alls kom jag på! Illa! Dock har det inte hänt så mycket. Vi har varit på lite halvdant humör både Julia och jag, fast Julia har varit värst! Jag har i alla fall hyfs nog att försöka hålla humöret uppe, men hon visar gärna och mycket när hon är på grinhumör. Inte så roligt. Så, 90% av dagen har bestått av "Ääääää...äää..äää...ä....ääää...äää". Man blir inte så lite tokig av att lyssna på det. Jag hoppas för gudarna att det ska vara regn och stormfritt imorgon så jag kan ta med henne ut i några timmar. Antar att stackarn är rastlös av att sitta inne, men jag har verkligen ingen lust att gå utanför dörren om jag riskerar att antingen drukna eller bli en "Borta med vinden" - aktris. Obetald, dessutom!

Julia har i alla fall somnat. Den sista halvtimmen var hon helt slut och drog med sig sin filt och nappen till soffan. När jag lyfte upp henne "bäddade" hon iordning sin filt och la sig på mage på den. Jag höll på att smälla av, så sött var det! Jag lyfte upp henne och då la hon sitt huvud på axeln och sa "Mmm", och jag svarade "Mmm", och så höll vi på så ett tag. Till och med när jag la mig ner låg hon kvar - och sa "Mmm". Gullegrisfis!

Ja, nu har då min dator helt plötsligt börjat fungera igen. Jag förstår den inte! Käre bror ska, när han får tid, komma och formatera om hårddisken och se om det är till någon hjälp, för just nu verkar datorn ha sitt alldeles egna liv och har överlevt 2 självmordsförsök. Nu ska jag kolla på "24" som min snälla söta rara pappa köpte till mig. Bara för att han tycker så mycket om mig :D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0