23 februari 2011 - Idag kommer bli utmanande

Tänk, jag kände det på mig redan igårkväll, att det var något som inte stod rätt till Kände mig matt och trött, men trodde det bara var sömnbrist. Dock tog jag en migräntablett innan jag gick och la mig, för det kändes som om det kunde vara på gång. Sen vaknade jag strax innan 6 imorse, och hade ont i magen. Kräktes upp både lunchen och middagen från igårkväll. 20 minuter senare var jag tillbaka, hulkandes på knä som en gravid fjortis. Och igen 20 minuter senare....osv.
Det konstiga är att jag inte längre har ont i magen. Det försvann med första kräkningen. Jag mår inte heller illa. Jag liksom bara...kräks. Helt utan anledning! Eller, någon anledning måste det väl finnas, men jag vet inte vad det är! Pratade med sjukvårdsrådgivningen, men hon kunde inte heller säga vad det var. Hon sa att magsjukor och kräksjukor ju kunde komma olika, men det vanligaste är ju illamåendet.
Så detta kommer ju bli en av de största utmaningarna för mig som mamma! Har fasat för den här dagen i över ett år nu. Att vara ensam med Julia när jag är sjuk. Jag vet ju hur hemskt jag tyckte det var när min mamma var sjuk när jag var liten. Minns att jag stod utanför toalettdörren och grät hysteriskt medan mamma spydde. Mellan hulkningarna ropade hon på Andreas, att han skulle ta hand om mig. Men Julia har ju ingen storebror att ta hand om henne! Hon står och gråter utan att någon kan ta hand om henne! Tur att det går rätt fort att kräkas...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0