18 februari 2011 - "Trevlig och bekväm resa"

Vi fick lite bråttom här i morse jag och Julia. Hon satte sig på tvären från första början, och ville ingenting som jag ville i morse - förutom att stiga upp!
Hon ville inte byta blöjan eller klä på sig. Frukosten ville hon inte äta upp, och absolut inte borsta tänderna. Sen ville hon definitivt inte ta på sig jackan, och mössan flög av innan den satt på huvudet. Sen skulle hon naturligt vis smeta i blöjan 2 minuter efter att vi egentligen skulle gått hemifrån. Allt detta resulterade i att jag missade pendeln jag planerade att ta och kom försent till tandläkaren! Dock hade sköterskan sagt en tid til mig, men skrivit in en annan i datorn, 1 timme tidigare, så i deras värld var jag inte bara 10 minuter försen, utan 1 timme och 10 minuter! Bra jobbat! De hade tid med mig ändå, även om jag fick vänta i ca 30 minuter innan jag kom in. Jag som trodde att jag skulle vara klar då, och hade Mickan som väntade! Låg i tandläkarstolen (med Julia sittande på mig) och var stressad som f*n!

Efter att ha blivit halvt torterad fick jag gå därifrån och halvsprang till Kungsmässan där Mickan och Mira väntade. Min mobil hade typ dött dessutom, så jag kunde inte ringa. Fick dock skickat iväg ett sms där jag bara skrev en plats. Mickan fattade och stod där när jag kom. Avskyr dagar som börjar så illa. Det bådar inte gott för resterande av dagen! Men den blev faktiskt riktigt bra ändå! Vi började med att äta lunch på Fyren, och sen vaknade Julia som hade somnat under min march genom kungsbacka. Då var det dags att ge henne lite mat, och sedan en ny blöja. Då konstaterade jag att hon att kissat igenom så allt var blött! Det blev en tur till HM och fick köpt nya kläder till henne (2 t-shirtar och ett par byxor).

När vi gått runt på mässan en bra stund bestämde vi oss för en fika på Karma och tog oss till torget. Mira fick sin middag och Julia lite mellanmål. När jag bytte blöjan på Julia där innan vi gick blev jag  väldigt lycklig att jag köpte 2 t-shirtar! Hon kissade nämligen ner hela sig när hon låg naken på skötbordet och jag tvättade hennes navel. Jag hade inte tagit av tröjan, så den blev dyngsur! Hon är en riktig liten pisslisa! :)
Jag åkte hem runt sex och Julia fick lite att äta hemma. Hon hade ätit så mycket under dagen så hon fick bara lite youghurt och varm blåbärssoppa. Nu ligger hon och sover, gullungen!

Kommentarer
Postat av: Gjermundanette

Perfect work!

2011-06-06 @ 09:22:18
URL: http://gjermundanette.blogbrief.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0