15 februari 2011 - Idag

Julia var generös även denna morgonen och lät mig sova till 9.20. Så jäkla skönt, och behövligt! Efter det var det bara att hoppa ur sängen och starta dagen. Lite frukost och morgonmys, samt några telsamtal och lite lek. Sedan blev det en dusch, då jag kände mig aningen ofräsch! Kusin Hanna, som jag knappt pratat med på ganska precis 1 år, ringde och frågade om jag och Julia har lust att komma ner till henne och vara med och fira födelsedagen. Så jag kollar efter tågbiljetter! Blir mycket kalas i slutet av feb - början av mars! Hanna, Sara, Jenny och såklart, Mira, ska alla firas. Mys :D

Hos kirurgen då. Det gick bra, trots att vi gick vilse på sjukhuset. Östra är ju enormt stort, och första vägbeskrivningen gick så sjukt fort att det bara "flew by". Vi hamnade på Barncancer avdelningen, vilket var helt fel, men fick ny vägbeskrivning och då kom vi rätt. Dock 10 minuter försenade, men det gjorde inget. De verkade vara lite efter i schemat i alla fall, så vi fick vänta ett tag innan vi fick komma in ändå.
Julia var jätteduktig, och hälsade glatt när läkaren kom in i rummet. Det verkade som om hon fattade vinken då hon började klä av sig! När det började tryckas, kännas och klämmas på magen satt hon lugnt och stilla och helt tyst. Hon förväntade sig nog att något roligt skulle hända. Och helt plötsligt, när läkaren tryckte på ett visst ställe, rapade hon högt och ljudligt. Det tyckte vi andra var väldigt roligt i alla fall, även om hon själv kanske inte förstod varför vi skrattade.
Det hade i alla fall inte hänt så mycket med navelbråcket. Det verkar inte ha krympt något sedan förra året, men vi avvaktar ett tag till. Man strävar ju efter att det ska växa tillbaka av sig själv, och väntar gärna tills de är minst 4 år. Kanske till och med 6! Så länge hon inte har ont eller tar skada av det så är det ju onödigt att operera på det. Jag bad henne förklara för mig ännu en gång vad det är som gör det, och vad jag ska göra om tarmen skulle råka komma i kläm, vilket hon gjorde.

När vi var klara på sjukhuset åkte vi, jag Sara och Julia, till Redbergsplatsen. Vi åt lite sushi och tittade runt i affärer innan vi bestämde oss för att avsluta dagen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0