13 februari 2011 - Yes, we still got it!

Igår hann jag inte blogga mycket alls, eftersom jag hela dagen förberedde mig inför kvällen, men trots min goda framförhållninging lyckades jag komma typ 1,5 timmar försent hem till Mickan. Men till mitt försvar så var inget av det riktigt mitt fel! Först var det J som då skulle vara hemma med henne. Han var typ totalförvirrad och missuppfattade allt som gick! Han satt i någon jäkla sketstad och väntade på tåget. Vi hade bestämt att mötas på centralen så jag skulle hinna, men då visade det sig att han hade rört ihop tiden och trodde att tåget skulle gå en timme innan det gick. Han har fortfarande inte riktigt lärt sig det här med digital tidvisning! Hur som, detta fick jag reda på när jag redan satt på vagnen in för att möta upp honom. Så jag förberedde mig på att gå runt på centralen i dryga timmen och vänta på honom. Dock upptäckte jag ganska snart att jag hade glömt mitt leg. hemma (Aaaaa guldfisk....den här delen var ju helt och hållet mitt fel), så det var bara till att hoppa på första bästa spårvagn som tog mig till mitt pass! Och normalt sett så skulle jag hunnit åka hem, hämta passet, och åka tillbaka på en timme. Utan problem. Om det inte hade varit för att resan hem skulle ta typ längre än en tur och retur resa till typ Australien! (Utan mat och TV dessutom!). Ett tag trodde jag att spåret hade gått sönder och att vagnen blev buren hem av familjen Snigel och deras faster! När jag var framme på centralen hade jag missat en pendel med typ 2 minuter och var rykande förbannad!

Hemma hos Mickan hann jag i alla fall äta lite mat (som var grymt gott) och hinka i mig ett glas vin och två groggar innan taxin kom för att hämta upp oss och ta oss till ungdomsgården där teatern höll hus. Det var riktigt roligt och satt väl typ óch skrattade under hela timmen. Hade verkligen ont i käkarna när vi kom ut!
Vi gick vidare till Esthers där vi höll oss hela kvällen, drickandes, pratandes och dansandes tills vi kände att det var dags att åka hem.
För första gången i hela mitt liv åkte jag hem efter en utekväll utan fyllemat! Ville äta på Lilla Amandas, men då skulle jag missa pendeln och jag orkade inte vänta i en timme på nästa (inte ens för en flottig ostburgares skull...), så jag åkte hem och fick röra ihop mitt egna käk, för magen vrålade av hunger. Ja, det blev nudlar, skärgårdssill och oliver! En jäkla blandning, men i det stadiet gick allt ner! Efter maten kändes det i alla fall skönt att tvätta bort allt smink och borsta tänderna innan sängen! Det var ju liiite tungt att ta sig upp när Julia vaknade klockan 8, men när jag fått ligga och gnugga ögonen en stund kände jag mig rätt redo att göra morgonen!

Nu har jag brutit mot min egna regel, och använt datorn trots Julia sitter bredvid mig! Stryk ska jag ha....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0