11 februari 2011 - Inte lätt när man är liten

Julia tyckte inte alls att livet var roligt efter eftermiddagsluren! Allt var bara jobbigt och gnälligt. Det är ofta hon blir sådan när hon vaknar, och vill vara uppe hos mamma hela tiden. Dock svårt att fixa ordning middagen med 10kg på ena armen. Dock var maten ingen hitt idag! Skafferi, kyl och frys är nära på tomt så idag blev det spaghetti med köttbullar. Sjukt äckligt var det! Är inget fan av varken det ena eller det andra, men försökte klämma i mig det. Det gick skitdåligt, och Julia verkade inte jättesugen heller, så jag slängde bort det och sen blev det gröt istället. Fan så mycket godare!

Sedan tyckte jag att det var en bra idé och ta en dusch/bad med Julia. Eftersom det har varit så tråkigt så trodde jag att hon skulle tycka det var roligt, vilket hon brukar göra. Tyvärr blev hon jätterastlös och ville inte sitta stilla i badet för fem öre! Jag var nästan tvungen att bli arg på henne för att hon skulle sitta still medan jag sköljde ut schampot. Är så jäkla rädd att hon ska halka och slå huvudet i badrumsgolvet! Värsta skräckscenariot!
Efter duschen smorde jag in henne med lite babyolja eftersom hon känt lite torr. Det tyckte hon om, och låg jättelugnt på mage i mitt knä medans jag masserade in oljan över hennes rygg. Efter vällingen sen däckade hon rätt fort! Hoppas imorgon blir roligare! Vet att jag kommer få jätteroligt, i alla fall! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0