22 augusti 2011 - Ny vecka

Nu börjar en ny vecka, och jag har uppriktigt sagt längtat efter att helgen ska vara över. Vill försöka komma igång med allt, och det går ju liksom inte på helgerna. Idag har jag fått ringt ett samtal iaf, så nu väntar jag bara på att få hem ett papper på posten. Sen blir det förhoppningsvis lite förändringar här!

Jag och Julia har egendag idag, och vi började den med ca. 40 minuters lek ute på gården. Vi har byggt sandslott (Jag bygger, Julia river) och sandfigurer. Sedan gungade vi en stund och till sist åkte vi rutchkana. Det är samma visa varje gång när vi måste gå hem efter lekandet: Julia sätter sig totalt på tvären! Slänger sig ner på marken och gallskriker av ilska! Idag råkade hon göra det i sandlådan så när jag väl fick med henne hörde jag hela tiden hur hon bet på sandkorn. Det knastrade sådär obehagligt i hennes mun så jag fick bråttom att ge henne vatten när vi kom hem.

Nu ska hon sova middag, men det vill hon inte. Hon kommer ut från rummet hela tiden med snutten och Nono i släptåg, och varje gång lägger jag tillbaka henne. Nu har det varit lugnt ett tag, men det behöver inte betyda något. Chansen är rätt stor att hon sitter på sitt golv och leker med något. Ska snart gå och titta efter!

Jag har inte bestämt mig för vad jag ska göra när (om) hon somnar. Diska? Vika+hänga tvätt? Slappa? Det sistnämnda är ju onekligen mest lockande! Att bara sätta mig i soffan eller lägga mig i sängen med min älskade vetekudde som jag fick hem igår. Trodde den var förlorad för alltid! Jaja, behöver ju inte oroa mig för att bli uttråkad i alla fall! Har att göra ^^



Bild från Nyårsafton


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0