18 augusti 2011 - Torsdagen

Idag har det inte hänt så mycket. Mellan frukost tog vi alla en promenad till Coop och handlade lite till lunch och middag, sedan blev det till att laga mat. Sedan somnade Julia och pappan skulle på ett viktigt möte i stan. Jag passade på att slappa lite på soffan innan dagssysslorna skulle göras: disken, tvätten osv. Precis när jag skulle dammsuga badrummet ringde pappa och frågade om vi kunde träffas en sväng på Coops parkeringsplats eftersom han hade varit inne på någon rea och köpt lite jackor och t-shirts som J kanske ville ha. Så vid 16:30 hoppade jag och Julia på cykeln och for iväg. Pappa ringde precis när vi var iväg och meddelade att han skulle bli lite sen pga en olycka, så jag slöade rejält. Kom ändå fram ett bra tag innan honom, så gick in en sväng. Julia fick syn på glassarna i förkiosken och gick bananas! Så hon fick en. Det var ju så fint väder och det kanske det inte blir så mycket mer av. Vi satt ute och åt glass (jag hjälpte Julia) tills pappa kom. Gick in och handlade lite mjölk och kaffe samt några kuvert och frimärken så nu har jag fått skickat iväg papprerna angående Julias förskoleplats, en ansökan om ett belastningsutdrag till polisen och ett till. Skönt när det är klart!

Det blev sen middag, men Julia ville inte äta så mycket. Plockade ut kycklingbitarna och petade i sig dem. Hon var mer intresserad av sitt vatten då hon idag fick testa att dricka ur ett riktigt glas (fast i plast). Det tyckte hon var jätteroligt och det gick faktiskt bra. :) Nu ska jag göra lite välling och krypa ner i min sänga och läsa en saga för skrutt. Vår nya kvällsrutin, som hon älskar! Igår läste vi Pippi Långstrump. Får se vad det blir för spännande idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0