9 april 2011 - Sen kväll

Det blev rätt sent igår. Andreas, Tessie och jag satt vid köksbordet och utbytte minnen och historier som fick oss att skratta så tårarna sprutade och magarna knöt sig! Pappa och Julia är högst på toplistan av underhållande familjemedlemmar, tätt följda av farfar och farmor. Jag drack inte ens min coca cola! Hittade nämligen en cider i kylen som jag blev väldigt sugen på, och därför klunkade i mig. Colan ligger oöppnad och lockande i kylen. Men det är bra, då har jag den sen. Framåt småtimmarna bestämde vi oss att sängarna kallade och vi gick till våra rum. Jag löste korsord ett bra tag, och vågade i inte riktigt sova då jag var rädd att spindeln skulle komma fram. Men sen insåg jag hur fantastiskt barnsligt det egentligen var! Vad ska en sån liten spindel göra? Äta upp mig? Skulle den börja äta på mig så skulle den bli proppmätt innan det ens gjort någon synlig förändring! Så jag la ifrån mig tidningen och la mig till rätta, lite längre ut på sängkanten än vanligt. Och med täcket lite längre upp bakom mig än vanligt. Har lite mer ont i ryggen och nacken än vanligt. Men jag är glad ändå! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0