8 april 2011 - Morgon

Julia har sovit riktigt bra inatt. Trots hosta och lite snuva har hon inte vaknat alls, så jag fick sova oavbrutet. Härligt. Jag vaknade till och med av mig själv, strax innan hon vaknade. Fast jag fick inte ligga och dra mig tills hon vaknade! När jag sakta öppnade mina ögon så är det första jag ser på väggen en spindel. Och jag gillar ju inte spindlar! Har aldrig kommit upp så fort förr! Flög verkligen, och stod sedan som ett fån på golvet och visste inte riktigt vad jag skulle ta mig till. Julia vaknade, men jag kunde inte ens titta åt hennes håll. Spände ögon i den äckliga spindeln så den inte skulla få för sig något dumt ( - som att hoppa över min säng och halva golvet för att sätta sig på och börja äta mig - kanske?) När jag skulle slå den med en tidning kröp den in i ett litet hål i väggen. Hate when that happens! Får se hur det blir ikväll nu då :s

Julia fick hälsa på Lilo imorse. Lilo var faktiskt inte särskilt rädd, däremot ar Julia lite reserverad. Jag satt på golvet bredvid Lilo, Julia hoppade upp i mitt knä, och när jag frågade om hon ville klappa sträckte hon fram handen och sköt ut pekfingret och pillade lite i pälsen. Lilo vågade till och med vara ensam med Julia när jag gick och la upp mat till henne. Men där gick liksom gränsen, när Julia stod 2dm ifrån henne och stampade ivrigt medan Lilo försökte äta, då blev den stackars katten lite stressad, så jag släppte ut henne med maten. Men det var sött så länge det varade.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0