29 april 2011 - Varm och kall

Idag har vi varit ute och promenerat med den nya vagnen! Efter vi hade vaknat till liv och ätit frukost gick jag, Tessie och (såklart) Julia först ner till apoteket för lite ärenden och sedan vidare till glasscaféet. Julia gjorde sin "Åsa Glasscafé-debut" och jag och Tessie också, fast för 2011 då. På vägen ner upptäckte vi att Julia slängt sin röda solhatt någonstans, och jag blev verkligen bitter då jag tycker den är så fin. Hon har ärvt den dessutom, så den finns inte att köpa längre. Dock hade jag turen på min sida, så vi hittade den på vägen hem. Så jag blev på bra humör! :)
När vi kom hem åt vi sen lunch och sedan fick Julia sova. Hon var skittrött eftersom hon sovit så dåligt inatt, men på promenaden fanns det ju så mycket att titta på, och i den nya vagnen ser hon ju allt ur en helt annan synvinkel - som tydligen är mycket bättre! Men hon sov ett par timmar, då jag och Tessie passade på att inte göra någonting. Vi satt i soffan med våra datorer och tog det så lugnt det bara går. Frös gjorde vi också! Eller frossa typ, efter att ha varit ute i solen. Känner det i mitt ansikte. Huden spänner läpparna bränner, trots att jag smörjt in mig med solskyddsfaktor 30! Är ju så när man har "red-heads" i släkten!

När Julia vaknade gick Tessie upp för att ta igen sig på sin säng, och då tänkte jag att det var en bra idé att gå ut med Julia. Hon för ju så mycket oväsen att en död inte skulle kunna få ro i hennes sällskap. Så i traskade bort till Göran och Evy som bor några hus bort. De har bjudit in oss många gånger, men det blir ju liksom aldrig av. Men jag bestämde mig för att det skulle bli av! Vi kaffe, saft och bullar och jag fick reda på att de kände min morfar väldigt väl. Tydligen var Görans pappa, min morfar och en annan "gubbe" som bodde här, Ingvar, från samma årskull, 1909, så de umgicks massa. Så jag fick höra saker om min morfar som fick min syn på honom att förändras drastiskt. På ett bra sätt!
Runt 19 gick vi hem, åt lite middag och sedan var det dags för Julia att gå och lägga sig. Hon har druckit sin välling och ligger i sin säng och pratar med sig själv - eller någon annan? Får se om hon somnar snart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0